23 kesäkuuta 2015

miksi valitsin long beachin?

Aikapaha kysymys toisaalta. Jo ennen Maltan matkaa haaveilin että keräisin pisteet ilmaseen matkaan, mutta en jaksanu oikeen uskoo et saisin varaukset ja tarvittavat pisteet kasaan, mutta kesän jälkeeen ku alotin ihan tosissaan ambassador jutut ja sain pari varausta aloin oikeesti uskoo et uus matka vois olla mahollinen. Varasin alustavasti matkan Long Beachille, mutten vielä kauheesti puhunu asiasta ennenku saisin loput pisteet kerättyä.

Usa on varmaan jokaiselle se must paikka jossa ois kiva käydä joskus ja niin oli mullekkin. Oli selvää, että halusin Euroopan ulkopuolelle ja aussejakin mietin, mutta jenkit voitti lopulta. Kohdevaihtoehtoja oli kolme. Kalifornia, New York ja Florida. Kaikki paikkoja jossai haluan vielä käydä. Ensin vaihtoehdoista karsiutui New York koska sinne on noista halvin ja lyhyin matka tehdä omatoiminen reissu myöhemmin. Floridasta en löytänyt hirveesti kokemuksia eikä siellä ollut niin paljon paikkoja joista oon aina haaveillu kun calissa oli esim hollywood, la, sf ja las vegas. Haaveiltiin noista kaikista yhdessä Emmin kaa ja päädyin sitten siihen.

Seuraavaksi vaikein oli päättää asuntola vai isäntäperhe. Oon halunnu vaihtoon ja nimenomaan jenkkeihin niin eka aattelin että hostiin meno ois vähän ninko minivaihto ja kurkkaus oikeeseen jenkkikulttuuriin. Asuntolassa sen sijaan houkutti kansainvälisyys ja kehuttu yliopistokampus. Olin myös kuullut,että jonkun koulumatka isäntäperheestä koululle oli 3 tuntia yhteen suuntaan joka musta ainaki kuulostaa ihan hirveältä, varmaan yksittäistapaus mutta kampuksella koulu olisi samalla kampuksella majoitustilojen kanssa. Ambassadorien wappiryhmässä kyselin perheessä olleilta ja kaikki suositteli sitä ja muakin alko houkutella se että luultavasti saisin sieltä ihanan perheen jonka luokse voisin palata joskus, mutta yks ratkaseva tekijä oli se kun tajusin, että en sais Las Vegasin viikonloppuretkeä joka oli yks must jutuista. Valintaan vaikutti myös se, että oon ihminen joka ei tykkää olla kauaa paikoillaan ja haluaa kokoajan tehä jotain. Asuntolakurssilla on enemmän ohjelmaa kun isäntäperhekurssilla esim viikonloppu saattaa olla kokonaan varattu perheen kanssa oleskeluun johon mää oisin saattanu kyllästyä. Sain myös Hillikseltä niin paljon kehuja LBn ruuista ja lähialueen palveluista esim target ja starbuks niin ne voitti lopulta ja oon tosi tyytväinen mun valintaan koska nyt sain kaikki aktiiviteetit mitä halusin siitä huolimatta että, niiden hinnat oli noussu hirveesti viimevuodesta! Varasin siin Las Vegas ja San Fransisco viikonloput, Disneyn ja Univeralin ja lisäksi toivon, että kohteessa ois varattavissa vielä retki San Diegoon!

Kaiken kaikkiaan oon tosi tyytyväinen mun kohde ja majoitusvalintaan ja oon tosi innoissaan ja avoimin mielin lähdössä matkaan! Haluan vielä toivottaa kaikille hyvää reissua ja muistakaa ottaa kaikki irti siitä varsinki maltalle lähtijöille oon erityisen kade!
kuva we♥it

2 kommenttia:

  1. Heippa! mä oon just alottanu blogin pitämisen ja koitin saada sinne linkin mistä vois mun kautta tilata ilmasen esitteen, mut en saanu sitä mistään o.o

    mulla siis on myef sivut ja oon liittynyt ambassadoriks,, kiitos jos autat ton linkin saamisessa! :)

    VastaaPoista
  2. Heipähei:-) muistaakseni tuo linkki löytyy sieltä sun myef sivulta jostain en muista yhtään mistä:D mut jos meinasit et miten saat blogiin ton niin meet bloggerin ulkoasu välilrehteen ja sieltä lisäät gadgettien k johon voit laittaa sen linkin:-)

    VastaaPoista